czwartek, 28 czerwca 2012

NALEŚNIKI Z MASŁEM ORZECHOWYM I BANANEM W KARMELU

Kolejna propozycja śniadania na ciepło: naleśniki z masłem orzechowym polane bananem w karmelu. Połączenie słonego i słodkiego.




Składniki:


Naleśniki:
  • 100 g mąki
  • 150 ml mleka
  • 50 ml gazowanej wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli

Banan w karmelu:
  • 2 dojrzałe banany
  • 2 łyżki masła
  • 4 łyżki brązowego cukru

Dodatki:
  • masło orzechowe

Mąkę mieszamy rózgą z jajkiem i olejem. Mieszamy dalej stopniowo dodając mleko i wodę. Na koniec solimy i jeszcze raz mieszamy aż ciasto będzie gładkie i lekko lejące.
Naleśniki smażymy na lekko natłuszczonej masłem lub olejem patelni.

Banany kroimy w plastry i podsmażamy na maśle. Po chwili posypujemy brązowym cukrem i na bardzo wolnym ogniu smażymy do momentu skarmelizowania się cukru.

Gotowe naleśniki smarujemy masłem orzechowym, składamy i polewamy skarmelizowanym bananem. Smacznego :)




2 komentarze:

  1. moje ULUBIONE zestawienie ostatnimi czasy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie była to swego rodzaju nowość :) Pozdrawiam

      Usuń