wtorek, 31 lipca 2012

OGÓRECZKI CHILI

Już najwyższy czas na robienie przetworów na zimę. Mam dla Was przepis na wyśmienite ogóreczki chili. Robię je już od kilku lat i są hitem na każdym przyjęciu a każda moja przyjaciółka ma już ten przepis :)




Składniki:
  • 2 kg ogórkow
  • 2 łyżki soli
  • liście laurowe
  • 1 marchewka
  • główka czosnku
  • kwiaty kopru
  • chrzan
  • olej

Zalewa:
  • 1,5 szklanki octu 10%
  • 1 szklanka wody
  • 40 dag cukru
  • 3 łyżeczki mielonego chili


Ogórki myjemy, kroimy na ćwiartki, zasypujemy solą, mieszamy i odstawiamy na 3-4 godziny w chłodne miejsce. Po tym czasie ogórki odsączamy z soku. Do słoików wkładamy listek laurowy, pół ząbka czosnku, kawałek chrzanu, koszyczek kopru i 3 plasterki marchewki oraz ogórki, które układamy dosyć ciasno.
Składniki zalewy zagotowujemy i gorącą zalewamy ogórki. Do każdego słoika wlewamy łyżkę oleju i zakręcamy.
Słoiki pasteryzujemy 10 minut. Ja pasteryzuję gotując słoiki w garnku z wodą, która powinna sięgać minimum do wysokości 2/3 słoika. Smacznego :)





2 komentarze:

  1. Mimo braku czasu udało mi się zrobić kilka słoików. U mnie krojone na plastry, muszę kiedyś zrobić w kawałkach. Uwielbiam :) i się zastanawiam czy jeszcze ogórki znajdę na kolejną partię. Świetne do hamburgerów, na kanapki, mniam! I najfajniejsze jest to, że "robią się prawie same" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze widziałam ogórki, więc do dzieła :)))

      Usuń